Dag 9, 10 en 11

12 september 2019 - Sanger, California, Verenigde Staten

Hoi , hoi daar zijn we weer.

Maandagmorgen zijn we tegen half 10 weg gereden vanuit Yosemite naar Roseville. Volgens de routeplanner was het ca. 4 uur rijden. Maar ja, tanken, boodschappen doen bij de Wallmart (te lang volgens Hans), broodje eten onderweg en natuurlijk een paar keer een stop om te dampen.  Had karen een bericht gedaan s'morgens dat we tussen 3 en 4 uur daar zouden zijn. Om 2 uur een bericht gedaan dat het ca. 5 uur zou worden. Maar we hadden geen rekening gehouden met de verkeersdrukte (woon-werkverkeer) rondom Sacramento. Om 18.15 uur reden we eindelijk Roseville binnen. We werden hartelijk ontvangen door Ken en Karen and Sofie the Poodle Doedel. Ken en Karen wonen in een mooie rustige buurt in Roseville waar net als in de films de krant s'morgens op het gazon gegooid wordt door de krantenjongen

Na een hartelijke ontvangst onder het genot van een biertje, konden we heerlijk aanschuiven aan tafel. Karen had spaghetti gemaakt met een heerlijke salade en een pizza toetje na. Heerlijk! Buikjes rondgegeten.

Na het eten de avond doorgebracht aan het zwembad in hun achtertuin. Het was super gezellig. Na 2 jaar was het een goed en gezellig weerzien.

De volgende morgen wilden we eigenlijk verder reizen maar Ken en Karen vroegen ons om nog een dag te blijven en om s'avonds uit eten te gaan naar de Pizzeria in Old-Roseville. Zo gezegd , zo gedaan. Overdag lekker bij het zwembad gezeten en veel gepraat over van alles en nog wat. O.a de gewoontes in Amerika, de mooie plekken om heen te gaan en natuurlijk over Trump. En Marianne heeft nog even lekker gezwommen achter thuis. Zulke hartelijke lieve mensen, zo gastvrij, het was echt super.

S'avonds naar Old-Roseville gereden, beetje sightseeing gehad, en langs de plek gereden waar Karen zei "This is where the magic began". De plek waar ze elkaar hebben ontmoet, ze zijn ondertussen 50 jaar getrouwd, en we hebben hun eerste huisje gezien.  Ze zijn 69 en 71 jaar maar nog zo verliefd. Zo mooi om te zien. Daarna heerlijk gegeten bij de Pizzeria, zelden zo'n lekkere pizza gegeten.

Daarna nog even thuis een afzakkertje gedronken ( Fireball) en lekker onder wol gekropen. We hadden de Camper aan de straat gezet en hebben daar ook gewoon in geslapen tijdens ons verblijf in Roseville. verder wel bij hun gedoucht enz.

De volgende morgen (woensdag) om 8 uur opgestaan en weer genoten van een heerlijk ontbijt. tegen half 11 zijn we vertrokken richting Kings Canyon en Sequoia.

We zitten nu op de camping in Sanger, 30 mijl van Kings Canyon af.  We wilden met de Camper morgen Kings Canyon en Sequoia in, maar dat kan dus niet met 30 feet Camper zoals de onze. We gaan dus proberen om morgen een auto te huren en daarmee naar Kings Canyon en Sequoia te gaan.

Dear Ken and Karen,

It was lovely to see you again. thanks for the hospitality. It was great, we enjoyed it and hope we will see you again sometime, somewhere.

Tot gauw allemaal.

Liefs Hans & Marianne

1. Richart:
    12 september 2019
    Wat een aardige mensen lijken me dat, super dat jullie het zo naar je zin hebben! Geniet er nog van 😉👍🏼
  2. Sabine:
    Geniet lekker samen!