Dag 21 en 22

23 september 2019 - Hooverdam, Nevada, Verenigde Staten

Hallo

Hier zijn we weer een keer.

We zitten nu bij Lake Mead in Nevada, dichtbij de Hooverdam in Las Vegas

Fantastische mooie plek aan het meer.

Vandaag ( voor jullie gisteren ) hebben we een behoorlijk stuk gereden om weer bij Las Vegas in de buurt te komen. Hier op de interstate mag je 130 km per uur rijden ongeacht of je met aanhanger, vrachtwagen of een camper van 9. 10 m onderweg bent. We zijn Zion niet in geweest want we hoorden dat we er met onze 30 Feet grote Camper waarschijnlijk niet door zouden kunnen, te hoog voor bepaalde tunnels.

En aangezien we nog maar twee dagen met de camper hebben en we ook graag de Hooverdam nog mee wouden pakken hebben we besloten om de pedal to de metal te drukken om via die interstate flink op te kunnen schieten. Ondertussen de klok weer een uur terug gezet bij het passeren van de grens van Utah met Arizona. Nu dus weer 9 uur later bij jullie.

Van een aantal Amerikanen op een camping in Williams kregen we het advies om deze plek op te zoeken.

En we moeten zeggen ze hadden gelijk.

Prachtig plekje hier.

Zoals gezegd een lange rit van c.a. 6 uur maar ging goed tot in Vegas zelf.

Het is elke keer weer een chaos als je hier de weg moet zoeken zelfs met een Garmin ( tom tom )

Na twee keer een verkeerde afslag genomen te hebben, is het dan toch eindelijk gelukt om de goede weg richting de camping te vinden.

Zaterdagmorgen om half 11 hebben we afscheid genomen van onze Teepee. Snif, snif, wat een prachtige plek en ervaring was dat zeg…. Super.

Onderweg naar Bryce kwamen we van een rotsachtige landschap in een zeer groen heuvelachtig landschap, heel apart en dat in een tijdsbestek van nog geen half uur. Dit stuk rustig gereden i.v.m. los lopende koeien her en der. Nadat we een dode koe aan de kant van de weg zagen liggen (was net gebeurd) nog maar iets de snelheid geminderd.

Vlak voor Bryce Canyon hebben we zaterdag een mooie RV camping gevonden nadat we bij een andere camping ging plek meer konden krijgen.

Naast ons stond een Nederlands stel waarmee we aan de praat kwamen, hij kwam uit Brabant en zij uit Friesland. Ze hadden elkaar via een site om met iemand op vakantie te gaan gevonden.

Zij was al vaker met haar broer ( die overleden is ondertussen ) in Amerika geweest en hij had 11 jaar in Canada gewoond en was ook meerdere keren in Amerika geweest.

Leuk dat zoiets kan.

Toen ik weer eens een berg moest beklimmen en terug kwam zaten ze bij ons aan de picknicktafel en dat was best gezellig. De nootjes kwamen op tafel. Muziek erbij , en natuurlijk een wijntje , biertje en een whisky.

Eind van de avond was hun wijn op en onze whisky en zijn we, nadat we ons in de camper hadden verschuilt voor de kou (5 graden, brrrr) maar naar bed gegaan.

S ’morgens niet al te fit uit bed gekomen, koffie gedronken en wat gegeten, want dat was er de avond  ervoor bij ingeschoten natuurlijk en gedoucht. En tussendoor de laatste 3 kwartier van Max nog gevolgd via de liveblog van NU.NL. Spannend….

En nu zitten we bij de Camper aan Lake Mead met een borrel en een kampvuurtje aan. We hebben tevens besloten om hier ook onze laatste dag te vertoeven, zodat we dinsdagmorgen maar een half uur van de inleverplek voor de Camper zitten. Morgen gaan we nog een bezoek brengen aan de Hooverdam natuurlijk.

Groetjes,

Hans & Marianne