Dag 6 en 7

10 september 2019 - Roseville, Verenigde Staten

Dag 6 en 7

Hai allemaal,

Zijn even van de radar geweest tijdelijk. Geen bereik via het netwerk en ook geen of nauwelijks WIFI.

Vanuit Lee Vining zijn we zaterdag morgen tegen 9 uur vertrokken naar Yosemite. Eerst nog ff tanken en een band oppompen, leek een beetje leeg maar viel mee.

Toen Yosemite ingereden. Yosemite staat bekend als één van de mooiste en grootste natuurparken van Noord Amerika, met vele grote rotsen, watervallen en een prachtige natuur. We hebben hier niets besproken. We zien wel. Konden wel bespreken maar dan moesten we afgelopen 15 april midden in de nacht inloggen en proberen om een plek te krijgen. Daar hadden we toen geen zin in.

Door Yosemite gereden, (gelijk een pas gehaald voor $ 80 dollar, waar je alle parken in Amerika mee in mag) met als doel eigenlijk om ergens buiten het park een RV camping te vinden. Om dan morgen daadwerkelijk het park in te gaan.  Onderweg al schitterende plekken gezien, zie de foto’s morgen als we misschien weer bereik hebben.  En natuurlijke de hoogte in naar 9945 feet, ca.3031 meter hoogte.

Ongeveer een half uur rijden van Yosemite een camping gevonden, hier waren we om ca. 14.00 uur.

Prima camping, niet bijzonders maar goed. Aan de overkant stroomt de Merced River, deze komt vanaf Yosemite. Prachtige rivier, meanderachtig en vele rotsen blokkeren de stroming. Super mooi stukje natuur. En het was warm, hot, dus er moest gezwommen worden in de rivier. Het was heeeeeerlijk. Hans wou er niet in, de piepert, nee wil niet , veel te koud , ik heb het niet warm………ga jij maar schat, lekker….

Terug op de camping  even houtskool gescoord, BBQ aan, koude pastaslade erbij gemaakt en onder het genot van een biertje heerlijk gegeten.

Vroeg het bed want om 6 uur ging het wekkertje de volgende dag. Op naar Yosemite voor een hike.

Vanmorgen om 6 uur liep de wekker dus af en na een paar kop koffie, douchen en afwassen zijn we om 8.15 uur naar Yosemite gereden.

Het eerste wat we zagen was EL Capitan, een reusachtige monoliet (op zich staande rots van graniet). We zijn even aan de kant van de weg gestopt om dit natuurschoon te bekijken. Ook zijn we nog even het bos ingelopen naar een kleine waterval, die we via een kleine klim via allerlei rotsen beter konden aanschouwen.

Verder gereden naar een parkeerplaats om de RV te parkeren en na een kop (ranzige oude) koffie en een peuk richten de trail die we willen gaan lopen. We hebben gekozen voor de Mist trail, een trail van ca. 4,8 km, 4000 feet, 1200 meter naar 5044 feet, 1538 meter. Nou dat hebben we geweten, vooral ik, marianne, pffff.  Na een paar meter kwamen we er achter dat het een beste klim werd, de hele weg high way up, ach met een dikke 35 graden moet dat toch kunnen, en met een conditie van huulen met de pet op, WE CAN DO THIS!

Het was zwaar, heel zwaar, maar na 3,5 uur lopen en klimmen over rotsachtige wegen waren we boven. Maar wat was het mooi, zoveel moois gezien onderweg , met geen pen te beschrijven. Rotspartijen, watervallen, natuur, eekhoorntjes, aparte vogels, waaronder de Blue Jay.

Tegen 14.00 uur aan de afdaling begonnen, was niet minder zwaar kan ik je vertellen, over rotsachtige paden naar beneden, gladde plekken, en natuurlijk ging Onis weer onderuit. Maar geen schade opgelopen.  Om 4 uur waren we eindelijk weer in het dal. Wat waren we blij dat de wandelschoenen uit konden en onze Birkenstocks weer aan konden schieten. Op naar onze camper. Tied veur een biertje en een BBQ.

Morgen, maandag gaan we naar Roseville (bij Sacramento) om daar Ken en Karen ( ontmoet in onze vorige Amerika reis en nog steeds contact mee gehouden) te bezoeken.  Kijken hoe een echte Amerikaan leeft.

Tot gauw.

Dikke knuffels,

Hans & Marianne

1. Liesbeth:
    10 september 2019
    Mooie foto's dus de wandeling was het meer dan waard😘
  2. Alies:
    Geweldige reis voor jullie!😀❤️
  3. Marianne en Hans:
    10 september 2019
    Dat was het zeker😊 Nu een klein beetje spierpijn😘
  4. Carolien:
    Wat mooi!😘💪
  5. Rick:
    Sowwww wat mooi daar !!!
  6. Marjon & Wilco:
    11 september 2019
    Wat is het daar gaaf.....nu bijkomen van de spierpijn ;)
  7. Susan:
    Mooi !!! Veel plezier nog