Dag 6

7 september 2019 - Lee Vining, California, Verenigde Staten

Hello Again

Dag 5 van onze Amerika rondreis is al weer aardig op weg om te eindigen.

Vandaag zijn we van Tonopah  ( Nevada ) naar Lee Vining in ( Californie ) gereden.

Vroeg vertrokken, rond 9 uur en om twaalf uur waren we er. De afstand van Tonopah naar Lee Vining

was 210 km.

Daar nog een paar boodschappen gedaan en wat gegeten.

Omdat we vroeg op de bestemming waren zijn we nog naar het plaatsje Bodie gereden.

Dit is een stadje dat zijn hoogtij dagen had van 1877 tot 1881 vanwege de gold rush.

Er staat nog maar zo´n 5 % van de gebouwen van toen maar deze gebouwen zijn nu wel beschermd.

Er wordt gezorgd dat ze niet instorten en waar nodig worden er reparatie ’s uitgevoerd.

Echt een leuk stadje om te bezichtigen, maar de laatste 5 km. daar heen is onverharde weg en

niet fijn om te rijden.

De hele weg hadden we het gevoel of we op een trilplaat zaten( je darmen worden daar ook behoorlijk onrustig van kan ik zeggen) en de camper rammelde bijna uit elkaar. Hopelijk heeft het verhuurbedrijf geen gps aan boord ingebouwd, want we mogen met de camper niet op een onverharde weg rijden.

Moar vaak buj te bange zullen we maar zeggen.

Nu staan we op de camping die wie voor die tijd geboekt hadden in Lee Vining . Daar was een vriendelijk dame (not dus, wat een heks zeg brrr) die ons naar onze plek wees. Het is hier een stuk frisser zo onder aan Yosemite en op 2000 meter hoogte. Dat wordt binnen zitten vanavond.

Dit leek ons wel verstandig om te doen omdat we de laatste keer geen plek hier konden krijgen en we in een motel moesten slapen.

De rest van de camping hebben we niet voortijd geboekt, en morgen wordt het wel spannend waar we terecht komen.

Morgen gaan we over de Tiogapas door Yosimite. Alleen dit, moet al geweldig zijn qua uitzichten. Hebben hier echt zin in.

We gaan het park van oost naar west doorrijden en kijken aan de andere kant van het park om een slaapplek te vinden zodat we de volgende ochtend vroeg met een bus-tour naar het park kunnen zonder camper.

That all for today folks.

O ja dit nog even. Komende dagen slecht of geen bereik dus kan even duren voordat jullie van ons horen.