Dag 5. Van Las Vegas naar Tonopah

6 september 2019 - Tonopah, Nevada, Verenigde Staten

Goede morgen allemaal, klaar voor een nieuwe ( werk ) dag?

Vandaag zijn we van onze camping in Las Vegas naar Tonopah gereden....precies volgens planning. Afstand 357 km. 11 uur vertrokken en rond 17:00 uur de nieuwe camping opgereden. Onderweg getankt en wat gegeten bij Subways ......heerlijk die broodjes daar. Toen we naar binnen gingen verwachten we een klein filiaal van Subways aan te treffen, maar alles is bigger in the usa. Meerdere winkels in één. En ze hadden al uitgepakt voor Halloween. Zoals op de foto's te zien stonden er van allerlei figuren opgesteld en was de winkel verder gevuld met heeeeel veel verschillend snoepgoed. Trick or treat. We zijn er weggegaan met één zakje pinda's ( honey roasted ) 😋, maar er lagen zoveel ander soorten snoep en chocolade dat Marianne me bijna de winkel uit moest trekken. Dank je skat. Anders had ik me ongans gegeten in dat spul😁. Wat ons opgevallen is, is dat er op meerdere plaatsen oplaadpalen staan voor tesla's. Niet één natuurlijk maar wel 5 of 6 naast elkaar. Terwijl je helemaal niet zo gek veel tesla's tegen komt onderweg.

Verder valt er eigenlijk niet zo veel te melden op dit moment. We staan nu op een heel wat minder luxe RV campground dan in Vegas maar alles is netjes en verzorgd dus no problem.

Voor de eerste keer zijn we ( lees Marianne ) aan het koken, dus zo ff eten en daarna zien we wel wat we gaan doen. Kopje koffie daarna misschien nog een fire-ball😉, en dan lekker slapen. De temperatuur is hier al een stuk beter uit te houden dan in Vegas, hier rond de 28 graden. Hadden we daar de airco de hele nacht nog aan, zal dat hier niet nodig zijn. we zitten hier al op 1800 meter hoogte en gaan morgen nog hogerop naar Lee Vinning op dik 2000 meter. Van uit daar proberen we een tweede keer om naar Yosimite via de Tiogapas te komen. Dit ging in 2017 niet door vanwege sneeuwval. De aanhouder wint zullen we maar zeggen.

Nou dat was het weer van deze kant.

Tot de volgende keer.