Dag 12

13 september 2019 - California City, Californië, Verenigde Staten

Good morning folks

We zitten nu in de Mojave dessert op een goede camping. Ons plan om een auto te huren en naar Kings Canyon en Sequoia national park te gaan is jammer genoeg mislukt.😭

Er van uitgaande dat er wel één of ander autootje te huur zou zijn ( evt. een Mustang v8 cabrio 😁 maar een alto zou ook goed zijn geweest ) zijn we op de bonnefooi vertrokken naar het dichtstbij zijnde Enterprice auto verhuurbedrijf. Dit was ongeveer een half uurtje rijden. Éénmaal daar aan gekomen werd die wens al snel geen werkelijkheid. Normaal gesproken is dit verhuurbedrijf goed voorzien van auto's , maar deze had er nog maar twee staan en die waren gereserveerd voor die dag.

Dat was balen. Na een twee persoons vergadering van ongeveer een half uur op de parkeerplaats van datzelfde verhuurbedrijf  ( met koffie, peuk, telefoons en landkaart ) en alle mogelijke andere opties doorgenomen te hebben besloten we maar om dit gedeelte van de geplande bezienswaardigheden te skippen en alvast verder te rijden richting onze volgende punt of interest. Dat zou misschien Bill en Inneke worden die boven L.a. wonen. Deze mensen zijn voor drie jaar naar Amerika verhuist voor het werk van Bill. En hebben ze +/- twee jaar geleden leren kennen bij vrienden van ons ( Massie en Assie 😉).

Maar omdat we bang zijn niet uit te komen met onze dagen en de route die we nog af willen leggen hebben we besloten ook dit niet te gaan doen. Wel heel erg jammer, maar het is niet anders. Sorry Bill en Ineke.😭

We zitten nu dus een anderhalf uur rijden van L.A. en ongeveer een uur van Bill en Ineke af en de bedoeling is om morgen via Barstow naar Needles te gaan voor onze volgende stop. In Needles hebben we in 2017 ook op een camping gestaan aan de Coloradoriver. En we hebben unaniem besloten om te proberen om op diezelfde camping te eindigen morgen. Drie uurtjes rijden is goed te doen, en dan hebben we morgen lekker een beetje tijd om te plonzen in de Coloradoriver.

Dit gedeelte van de reis is ff een hoop km. rijden zonder al te veel te kunnen bekijken. We hebben dit gedeelte al gehad en zijn op weg naar de staat Utah waar we de vorige keer geen tijd voor hadden.

Verder hebben we vandaag niet zoveel mee gemaakt, behalve dat we ( weer ) bij een Walmarkt binnen zijn geweest om een paar boodschapjes te halen ( happy wife.....happy life....so they say 😉), en maar meteen bij het inpandige Subway's ons ondertussen favoriete broodje gegeten. Toen we weer buiten kwamen was er veel activiteit in de lucht. Blusvliegtuigen en een blushelicopter. Er was een bermbrand aan de overkant van de highway. Toen we wegreden zaggen we ook rookpluimen achter de Walmarkt en later lazen we dat er nog ergens in de buurt een derde brand was geweest. Hier verder geen hinder van gehad, dus daarna nog twintig minuutjes gereden om daar te komen waar we nu zitten.

So that's it for today folks.

Groetjes uit de States van ons.

1. Susan:
    13 september 2019
    over 2 jaar Bill en Ineke er maar bij in plannen 😉
  2. Hans & Marianne:
    13 september 2019
    Zou mooi zijn Susan....moar dan bunt ze alweer thuus.😉
  3. Astrid:
    14 september 2019
    Over twee jaar.....hebben ze Amerika wel gezien...en blieft ze in Grolle😂😂