dag 4

8 september 2017 - Paso Robles, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Vandaag was het vroeg dag. Gisteravond tegen half 11 lagen we al in bed. En vanmorgen om 5 uur waren we klaar wakker. Konden niet meer slapen, dus maar opgestaan. Koffie gedronken gedoucht en een heerlijk ontbijtje gehad. Bereidt door Hans, scrambled eggs met spek. Heerlijk mmmm. Gaan we niet iedere dag doen, we willen nl. niet als een tonnetje zo rond terugkomen in Nederland. Maar dat valt niet mee hier. In ieder product wat hier te koop is zitten volgens mij minstens 2 x zoveel suikers in als in Nederland. Brood kopen zonder al te veel suikers is er volgens mij niet. Er zit bijna overal honing in.

Toen alles weer opgeruimd , nog even naar het riviertje gewandeld naast de camping, maar dat stelde niet veel voor, toen door naar de volgende bestemming (die we de avond ervoor hadden uitgezocht) , Paso Robles, dit is een gebied in de wijnstreek van Californié. Maar eerst zijn we weer richting het noorden gereden om de "17 miles drive" te rijden. Dit is een 17 mijls route langs de kust van Californie net onder Monterey. Een mooie rustige weg langs de kust. Tijdens een stop onderweg zagen we een mooie kust met rotsen en op de rots hebben we Pelikanen gespot. Na nog even te hebben rondgelopen zagen we tot onze stomme verbazing ook nog 2 bultruggen. Deze hadden duidelijk schik. Ze spoten water en sprongen hoog uit het water. Met onze verrekijker was het allemaal nog beter te zien. Super, echt heel gaaf. Vervolgens, nog steeds vol van wat we net hadden gezien de rest van de 17 miles gereden.

Maar voor we veel verder rijden moeten we toch echt tanken.

Poging 2 van tanken in Amerika.

Je zult het wel raden. Het werd weer een feestje. Nu hou ik wel van feestjes en hans ook maar dit feestje is toch wat minder.

Pas in de automaat, voer zippcode in, grrrrrr.

Naar de balie, kunnen we tanken hier zonder pasje. Ja dat kan. Oke. Graag voor $ 75,-. Terug naar de pomp. Push the button or lift the handle. Tja. Push the button geprobeerd. Niets. Opnieuw, lift the handle, Niets. Weer naar binnen. Gaat een aardige dame met me mee. (Alle Amerikanen zijn allemaal uiterst behulpzaam, zeer geinteresseerd en echt super vriendelijk).

Pomp is kapot.

Hans de camper verzet zodat we bij de andere pomp kunnen tanken. Yess hij doet het. Getankt voor $ 75,- dollar dus dachten we met die $ 25,- van gisteren zal de tank toch redelijk vol zitten. Camper gestart, meter loopt op ..... tot net iets over de helft. Maar voor vandaag vinden we het tanken genoeg, dat doen we morgen of over overmorgen wel weer. Eerst maar een bak koffie drinken en een sigaretje erbij, ff relaxen. Vooral Hans. Ik kan daar ietsss beter tegen als Hans ha ha.

De prijs wordt berekend in Gallon. 1 Gallon is 3,8 liter. 1 Gallon kost $ 2,86. We hebben dus 26,2 gallon getankt dat is dus ruim 99 liter. Omgerekend is dat 62,30  euro

En doorrr. Vandaag heb ik (marianne) dan ook eindelijk maar de stoute schoenen aangetrokken en achter het stuur gekropen. Viel mee. Op het stuur zit een beetje speling dus dat was wennen. Maar met 40 miles (65 km) / per uur op de teller trok ik hem na een kleine 20 minuten maar door naar 60 miles (96 / per uur). Hard genoeg, is max. wat je mag.

De weg naar de camping voer door een mooie bergachtige streek met overal wijnranken. Om 15.00 uur arriveerden we op de camping met zwembad.

Bij het inchecken hoorden we dat er van 15.00 uur tot 17.00 uur een wijnproeverij was. Gratis, zelf je glas meebrengen. Ons plan was om even een frisse duik te nemen in het zwembad. Maar ja. De keuze werd dus moeilijk, wat gaan we doen.....? Na lang wikken en wegen toch maar voor de wijnproeverij gekozen. Verrassend toch! Maar we hebben alleen geen glazen, wel plastic bekers. Maar ach wat mek dat uut. Op naar de wijnproeverij. Buiten op het gezellige terras begonnen we met 1 rosé. Na deze te hebben genuttigd hebben we ons gauw uit de voeten gemaakt. Wat een kak zeg. Niets voor ons. Bij de camper allebei een lekker koud biertje gepakt en de verse groenten gesneden voor het avondeten. Ondertussen hadden we ook buren gekregen. Een Amerikaans stel. Gezellig mee gepraat. Over en weer informatie uitgewisseld hoe het er in Nederland aan toe gaat en in Amerika. Ze waren een weekend op de camping en wonen in Santa Barbara. Dat is de plaats die we morgen o.a. ook aan gaan doen. In Nederland hebben we trouwens niets te klagen over het aantal vrij dagen dat we hebben. De gemiddelde Amerikaan heeft maar 9 snipperdagen per jaar pfff. Het werd een gezellig onderonsje, wat eindigde in een baccardi/cola, aangeboden door de buurman. Bah wat vervelend. Tegen 18.00 uur toch maar aan het eten begonnen, anders zou dat jammer zijn van de duur gekochte groenten.

Na het eten koelde het best af, overdag was het echt heerlijk weer hier, ca. 30 graden met een lekker windje. De afgelopen dagen was het telkens rond de 21/22 graden. We zitten nu lekker aan de koffie en gaan niet al te laat naar bed. het was tenslotte vanmorgen zeer vroeg. En morgen weer een redelijk lang rit voor de boeg met als einddoel Malibu onder de rook van Los Angeles.

Tot morgen.

Liefs Hans & Marianne

1. Carolien:
    🚙👍😘
  2. Alies:
    Hallo lieverds
    Erg leuk om elle dag jullie verslag te le zen!
    Wij genieten mee!
  3. M Groot Zevert:
    9 september 2017
    Goeiemorgen vanuit een nat Grolle...dus jullie boffen maar met dat lekkere weer en dat windje.(van marianne?😂
    Valt dus toch best wel mee die diesel prijs..maar die wagen zal wel dorstig zijn🤔. Geen fotoos kunnen schieten van die bultruggen? Wel gaaf zeg🐋🐳
    Geniet maar fijn saampjes