Dag 16

21 september 2017 - Shingle Springs, Verenigde Staten

Good evening,

Gisteravond heerlijk gegeten, Hans Baby Back Spareribs (was heerlijk) en ik een biefstuk (redelijk, maar niets kan ook tippen aan de biefstuk in Amsterdam). Daarna naar het hotel gegaan en daar nog wat gedronken,tv gekeken en gelezen. Vanmorgen om 7 uur opgestaan om vroeg naar Yosemite te vertrekken. Maar we waren er al bang voor. Het was gisteren hier erg koud , brrrr (lange broek weer aan sinds heel lang, dikke trui en jas) en toen we naar het hotel liepen begon het lichtelijk te regenen. Op het journaal hadden we al de weerberichten gezien en die klonken niet best, regen en sneeuw.  En jawel, vanmorgen bij het openen van de gordijnen lag er sneeuw op de berg en konden we van afstand het informatiebord zien dat te kennen gaf dat de 120 CLOSED was. Die weg gaat door Yosemite. Sjit,sjit,sjit. Eerst maar ontbijten en informeren bij het Visitorscentrum van Lee Vining. Na een heerlijk ontbijt, lekker ommeletje met pancakes richting informatiecentrum. Daar kregen we te horen dat de 120 inderdaad dicht zat en heeeeel misschien tegen 12 uur weer open ging als er geen sneeuw meer kwam. We hebben samen de balans opgemaakt en besloten om richting noorden te rijden, want wachten tot de 120 open gaat was een risico en we hebben nog maar 2 dagen tot we weer in San Francisco terug moeten zijn. Onderweg naar onze volgende bestemming Jackson, net onder Sacramento, hebben we allerlei weersomstandigheden gehad. Regen en jawel, sneeuw. Echt onvoorstelbaar. 24 uur daarvoor hadden we ca. 25 graden en 48 uur daarvoor nog een dikke 40 graden in Death Valley. We hebben de verwarming aangehad in de camper onderweg. Om 15.00 waren we in Jackson, waar de zon scheen en het ca. 20 graden was. Daar geluncht in Downtown Jackson een leuk oud stadje met leuke straatjes. Daar op zoek gegaan naar een RV camping. Deze was 35 miles, 3 kwartier rijden verderop. Op weg daar naar toe, kwamen we weer in een hele andere streek. Met dorre graslanden,wijnranken en erg heuvelachtig. En we voelden de zon weer branden. Heerlijk! Om 17.15 uur waren we op de camping. Ruimte zat hier. Morgen gaan we via Sacramento richting de kust. Hopelijk nog een stuk Highway 1 pakken. Daar ergens overnachten en dan zaterdagmorgen naar San Francisco om onze camper in te leveren. Wat zullen we deze missen. Zitten hier nu samen te snotteren, ha ha. Maar we hebben nog een paar dagen. Maar wat een geweldige, fantastische reis was dit. Helemaal TOP!

Liefs Hans & Marianne

1. M Groot Zevert:
    22 september 2017
    Wat een heerlijke vakantie toch. Jullie reizen door 4 seizoenen heen🌞⛆🌧❄☃🤠😂.Nog ruiten moeten krabben. Geniet er nog maar even flink van. Groetjes van ons 👍
  2. Marjon:
    22 september 2017
    Wat apart...van zon naar sneeuw en weer naar zon in 1 dag ;)

Enjoy....liefs van ons!
  3. Alies:
    22 september 2017
    Inderdaad supervakantie voor jullie! Dik verdiend!💋
  4. Carolien:
    22 september 2017
    Mooi om te lezen dat jullie een geweldige vakantie hebben. Mooie foto's ook!
    Wij zaten maandag in salzburg op het terras en dinsdag was het in flachau maar 3 graden. 💋😙