Dag 17 t/m 21

25 september 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Daar zijn we weer...

In Shingle Springs overnacht op een saaie camping. De volgende ochtend vroeg vertrokken naar de kust via Sacramento. Het laatste uur was een supermooie weg, maar met veel bochten/haarspeldbochten door het bos. Na wat zoekwerk hebben we een super leuke camping gevonden dicht aan het water bij het plaatsje Mendocino. Een simpele camping maar knus/leuk. We hadden daar een redelijke smalle plek. Maar iedereen ging zich er mee bemoeien dat dat niet kon,. Dus toch naar een iets grotere plek verhuisd. We gingen ons na ons gesetteld te hebben nog even in de zon zitten met ons welverdiende biertje. We waren tenslotte ruim 7 uur onderweg geweest. Al gauw kwamen Ken and Karen bij ons zitten. Zij wonen in de buurt van Sacramento en stonden hier een paar dagen op de camping. Een heel leuk stel. Je zult begrijpen dat er van koken niet veel meer kwam. Het kampvuur werd aangemaakt, het koelde redelijk af en na de nodige biertjes kwam de Fire Ball op tafel. Een whiskey met kaneel. Ik hou helemaal niet van whiskey maar deze smaakte goed. Ha ha. Tegen 11 uur het bed in gerold want we moesten nog minimaal 3,5 uur rijden naar Newark, bij San Fransisco. Maar ja, je raadt het al. Half 10 werden we wakker en we moesten de camper nog schoonmaken en onze koffer pakken enz. Tegen 11 uur afscheid genomen en raps richting Newark, want om 15.00 uur moesten we de camper inleveren. Dat zou dus sowieso niet meer lukken. Eten onderweg, tanken, peukje. En tot overmaat van ramp file, file,file. Om 16.45 uur de camper ingeleverd, pfff. Toen nog ruim een uur in de taxi naar het hotel. Weer naar het San Remo hotel waar we de 1 ste nacht van onze vakantie ook hebben doorgebracht.

San Fransisco, voor 3 dagen ons basiskamp. Aangekomen in het hotel de koffers op de kamers gesmeten en beneden bij het hotel een heerlijk biertje gedronken. Ook maar gelijk bij het Italiaanse restaurant beneden gereserveerd want we hadden geen zin of puf om de stad in te gaan. We lagen er vroeg in, tegen 22.00 uur.

De volgende morgen vroeg wakker en heerlijk ontbeten om de hoek bij Pat's cafe. Leuke ontbijt/Lunch tent. Echt Amerikaans/Mexicaans. Top daar. Vervolgens de stad ingelopen, want om 11.00 uur vertrok de boot to Alcatraz. Daar aangekomen, stikte het van de vliegen. Bah bah bah. Wel minstens 20 vliegen had iedereen op zich zitten. Brrrr. Toch maar naar boven gelopen en via een head set als een idioot door de gevangenis gelopen. Interessant maar wat een toeristen en vliegen. Na een uur zaten we weer op de boot terug. Daarna door gegaan naar China Town. Wat gegeten daar en rond gelopen. Wat een smerige dingen verkopen die Chinezen. Zelfs bakken vol kikkers kwamen voorbij. Niet te geloven, rare groenten en weet ik wat niet meer. Tegen 17.00 uur naar het hotel gelopen en even een napje gedaan. Gisteravond gegeten bij een Italiaan in de buurt. Weer top. Maar niet te lang daar gezeten want er zaten een paar zatte Amerikanen naast ons. Wat een schreeuwen zeg. Rustig naar het hotel gelopen en tja weer gestrand bij de kroeg beneden. Er waren ook nog 5 jonge mannen uit Voorthuizen. Deze waren op doorreis. Dus het was weer gezellig. Maar op tijd naar bed gegaan want vandaag gaan we een fiets huren. En met de fiets de Golden Gate over fietsen richting Sausolito, een leuk, klein dorpje aan de overkant van de brug.

Laatste dag. Snik,snik. Fiets opgehaald en richting Golden Gate gefietst langs de kustlijn van San Fransisco. Onderweg een ontbijtje gedaan voor de zware bergtocht begon. Pff wat steil zeg. Dat viel wel ff tegen. Maar we hebben de Golden gate bereikt. Super! Wij denken dat dit de mooiste manier is om de Golden Gate te bezichtigen. Niet met de bus of auto of lopend. Met de bus of auto rijdt je er met een vaartje van 80 km overheen. Zonde. Dit was echt top! Rustig over de brug gefietst, af en toe gestopt voor het uitzicht en de foto's natuurlijk. Onderaan de Golden Gate een steile helling af naar beneden. Gelukkig hadden we goede remmen op de fiets. Daar wat rond gelopen en de duurste lunch gegeten ooit. Ieders 2 biertjes en een lunch van Burrito's  $ 95,00 incl. fooi dan. In Amerika is het normaal dat je boven op je rekening nog 10 tot 20 % fooi geeft. Dit omdat de werknemers maar een basisloon krijgen en die extra % hun  loon aanvult. Nadien gauw weer met de boot  terug gegaan naar San Fransisco. Nu zijn we weer even in het hotel. Blog schrijven, online inchecken voor morgen en de taxi regelen die ons naar het vliegveld brengt. We vliegen om 15.10 uur Amerikaanse tijd, voor jullie dus 00.00 in de avond/nacht. Tussenstop in Parijs en dan landen om 13.55 uur in Dusseldorf.

Straks gaan we nog met de wel bekende Cable car naar het centrum om daar wat te eten enz.

We hebben een SUPER vakantie gehad. Echt onvergetelijk. Niet te beschrijven bijna hoe mooi. Veel dingen gezien, veel mensen leren kennen, leuke en minder mooie. Maar het was helemaal TOP! Wij gaan zeker weer terug naar dit mooie afwisselende land.

Nou luitjes. Tot gauw in Nederland.

Veel liefs Hans & Marianne

1. Astrid:
    26 september 2017
    Nou luitjes 😊🤔 t is mooi geweest..kom nu maar terug..we missen jullie hier..kom hier maar GRATIS een biertje cq wijntje drinken hoor..😀 sjippie erbij 😊
    Bedankt voor al die dagen leuke verslagen en mooie fotoos..zo hebben wij ook een beetje mee kunnen genieten van dat mooie land waar jullie zo verknocht aan zijn..veilige reis terug naar ons mooie Grolle...liefs Marcel en Astrid
  2. Alies:
    26 september 2017
    Goede en veilige reis terug!
    Super dat jullie zo genoten hebben!
    Liefs, Mam
  3. Ria Oonk:
    26 september 2017
    We hebben meegenomen super!
    Veilige reis terug en tot gauw.
    Groetjes uit Lichtenvoorde