Dag 3

7 september 2017 - Carmel-by-the-Sea, California, Verenigde Staten

Na iets te laat van de camping af te zijn gegaan ( 11:10 uur ) in plaats van 11:00 uur hebben we onze weg vervolgt richting Monterey. Alles was een beetje tranquilo vanmorgen tot we tot de ontdekking kwamen dat we om 11:00 uur van de camping af moesten zijn, dus alles snel ingepakt en vertrokken.Het eerste wat er moest gebeuren was tanken, aangezien dat dit in Amerika iets anders gaat als in Nederland ging dat gepaard met de nodige problemen. Eerst betalen dan tanken. Op zich zou Nederland hier een voorbeeld aan kunnen nemen. Eerst met de creditkaart proberen op het apparaat, maar had al van een bediende daar gehoord dat dat waarschijnlijk niet ging omdat je een zippcode ( postcode ) in moest voeren. Dus toen maar naar binnen om daar eerst het bedrag dat we wilden tanken af te spreken en toen met de creditkaart betalen.Wat we minder zouden tanken als 50 dollar zou ook niet afgeschreven worden. Welk nummer staan jullie vroeg die, ik zeg: I don't know, there where the r.v. is standing. Oké zegt die nr. 2. Ik weer terug naar de tankinstallatie en proberen te tanken, maar er komt niks. Na een tijd proberen en de hulp van een local ( wat ook niet hielp ) Marianne weer terug naar binnen, blijkt dat die het verkeerde nr. van de pomp heeft ingevoerd.Wij hadden dus pomp 1. En iemand anders die op pomp 2 stond heeft getankt op onze kosten. De man achter de balie gaf zijn fout toe en heeft de bon gecorrigeerd (zegt die). Eindelijk begint dat ding benzine te geven. In de tijd dat we hebben staan tanken hadden we makkelijk nog een keer kunnen ontbijten, pffff wat liep dat ding langzaam. En tot overmaat van ramp was het nog maar voor 25 dollars. Wij dachten dat de tank al vol zat, maar toen we onze camper starten en wachten tot de meter verder op zou lopen naar vol (niet dus),wisten we dat we morgen weer moeten tanken. Zo ondertussen is het half 1 en we zijn nog geen kilometer van de laatste overnachtingsplek.

Door naar Monterey. Onderweg toch maar weer gestopt bij een supermarkt, waar ze wel vlees en groente en fruit verkopen. 2 navelsinaasappels 2,29 dollar, 4 Fuji appels 4,98 dollar, pond gehakt 7,52 dollar, zomaar een paar bedragen. Hier raak je de dollars wel kwijt. Toch misschien maar stiekem ergens een appeltje uit een boomgaard scoren ergens! Vervolgens eindelijk Monterey bereikt. Een mooi maar erg toeristisch dorpje. Weer niet goedkoop. Maar ja dat wisten we. Even rondgelopen daar, en wat gegeten. Toen even verder de oude stad in gelopen op zoek naar een oplader voor de telefoon via de sigaretten aansteker in de auto. Want we dachten dat we een camper hadden gehuurd incl. navigatie. Maar dat was dus niet zo en Cruise America heeft dat ook niet. Dus onze telefoon is onze navigatie maar dat ding is met een halve dag leeg.

De zoektocht naar een overnachtingscamping hadden we snel via de weer werkende telefoon. Half uurtje rijden. Via een steile weg zijn we aangekomen op Carmel by the River RV Park. Klein, rustig en prima plek. vanavond gaan we niet koken. Geen zin in. We hebben nog brood, toetje en chips. We zullen zien wat het gaat worden. Nu zitten we relax aan de picknick bank te genieten van ons welverdiende biertje. Proost !

Bye bye.

Liefs Hans & Marianne

1. Alies:
    8 september 2017
    Schreeuwend duur die boodschappen!
    Toch heerlijk om zo deelgenoot te zijn van jullie aventuren!
  2. M Groot Zevert:
    8 september 2017
    Wat leuk om te lezen..hopelijk hoeven jullie niet al te vaak tanken😂... wat een gedoe...wat kost de diesel daar?
    Ik zou smorgens wat eerder opstaan en fruit scoren in de boomgaarden in de buurt😋...trek een lammetje uit de wei...en slacht die zelf ff voor vlees..anders moeten jullie met het volgende 🛫🛬alweer blut naar Grolle😁