De eerste 2 dagen

6 september 2017 - Felton, California, Verenigde Staten

Maandagnacht zijn we na een paar uur te hebben geslapen vertrokken naar Dusseldorf  airport. Waar we om 6.45 met de Hopper naar Parijs vlogen. Iets vertraging opgelopen maar niet noemenswaardig. Om 8.00 uur zijn we geland op Charles du Gaulle in Parijs. Daar hebben we even een ontbijt genuttigd en zijn we rustig naar de Gate gelopen. Om 10.10 zou ons vliegtuig, de Airbus 380, vertrekken. Maar er zijn altijd mensen te laat, dus tja. Na een vertraging van ruim een uur vlogen we eindelijk naar de USA. Opstijgen ging prima en we hebben geen turbulentie gehad onderweg. Maar na een paar uur op een vliegtuigstoel te hebben gezeten ben je er wel klaar mee dat gezitte ( Nee mam, is geen goed Nederlands, weet ik, moar ut was een gezitte). We zaten in een rij van 3,( wij zaten aan de raamkant), en je wilt ook niet elke keer de luid snurkende man (big, black american with great lips, als je in plaatjes denkt kun je ongeveer nagaan hoe zijn lippen trilden en bewogen van het snurken) naast ons wakker maken. En snurken kon die, ha ha. Maar ja af en toe moet je plassen of gewoon ff lopen. Want tijdens een vlucht van ruim 11 uur weet je niet meer hoe je moet zitten. Linker bil, rechter bil, plat op de kont pfff. Verder was het een prima reis maar op een gegeven moment is het klaar en smacht je ook naar een heerlijke sigaret.  Om half 1 s'middags Amerikaanse tijd ( voor jullie 9 uur later zijn we geland (we hadden de wind mee). Gauw op zoek naar een gelegenheid om een peukje te roken. Maar dat feest ging niet door. Eerst de zoveelste douane/tassen controle. Koffers pakken.... en weer douane controle. Na ruim een uur, Yess time to smoke, Joehoe, we zijn dan eindelijk in de You naait me steeds.

Wachten op de shuttle die ons naar het hotel brengt. Deze kwam redelijk snel.

Het was een zeer vermoeiende reis maar het hotel maakte het allemaal goed. We sliepen in San Fransisco in het San Remo hotel. Geweldig leuk rustiek hotel met wel zeer kleine kamers en een bed waar je bijna in moest klimmen zo hoog. Hier zullen we ook onze laatste 3 nachten doorbrengen als we terug zijn in San Fransisco. Nadat we onze koffers op de kamer hadden gesmeten , zijn we naar het dichts bijzijnde terras gelopen ( 5 meter) en hebben daar heerlijk een biertje genuttigd. Vandaar zijn we de stad in gelopen naar Fishermans Warf. Het was er koud en winderig. We waren ook heel moe. Hebben wat gegeten bij Applebee's . Daarna zijn we lekker vroeg (half 8) ons bed in gedoken om wat bij te slapen.

Vanmorgen om half 8 opgestaan , gedoucht en genoten van een echt Amerikaans ontbijt, bij Pat's cafe, veel en vet. Acher elk gerecht staan hier de calorien. Niet dat dat nut heeft, maar ter info ha ha.

Om 10 uur stond onze shuttle klaar om ons naar de RV ophaalplek te brengen. Na anderhalf uur konden we de Camper meenemen. We zijn toen direct doorgereden naar de Wallmart om boodschappen te doen. Grote kar vol met van alles maar geen vlees en fruit want dat verkochten ze daar niet. Daar gaan we dan morgen wel naar op zoek. We willen nu naar de reeds besproken camping. Het blijkt dat er weinig winkels zijn waar je groenten en fruit kunt kopen, en waar je terecht kunt hiervoor blijkt ook nog eens gigantisch duur te zijn, dit terwijl we in het land/streek zitten waar het meeste fruit vandaan komt.

We zitten nu op de eerste r.v. campground van deze reis , Santa Cruz Redwoods in Californie. Midden in het bos aan de rand van een riviertje. Onze eerste mijlen in de meer dan 10 meter lange camper zitten er ook op, we hebben de camper ingericht en zitten nu heerlijk te genieten van ons wijntje/biertje.

Morgen gaan we weer verder richting het zuiden over de Highway 101.

Tot gauw.

Liefs Hans & Marianne

1. Alies:
    Hallo lieverds!
    Fijn om jullie verslag te lezen!
    Geniet er van!
    Liefs, Mam❤️
  2. Ria Oonk:
    Hallo Hans en Marianne
    Fijn dat jullie alles goed doorstaan hebben een dat zitte en peuk is heel herkenbaar;) leuke foto's ook!
    Groetjes De keitjes
  3. Joey:
    Super leuk!
    Zou je olinde ook willen meenemen in de blog; [email protected]
    XXX
  4. Sabine:
    Ziet er gezellig uit ;-)
    Veel plezier!
    xx
  5. Carolien:
    7 september 2017
    Wat leuk om een beetje mee te genieten van jullie reis xx