Dag 15 en 16

17 september 2019 - Monument Valley, Utah, Verenigde Staten

Hello there folks

Hier zijn we weer.

Na lekker relaxt te hebben in Needles waren we weer klaar voor ons volgende stuk van de route.

De bedoeling was om in de buurt van Flagstaff te overnachten. In Flagstaff is het ca. 20 graden, groot verschil met de 43 graden waar we vandaan kwamen, brrrr cold.

Marianne ging nog even boodschappen doen in haar Favorite Shop, The Wallmart, en Hans zou een camping in de buurt uitzoeken en evt. boeken. Zo gezegd zo gedaan. Toen ik, Marianne, terug kwam was Hans helemaal blij. Camping was geboekt, moesten nog wel ff 51 km rijden maar het was op onze route. Top!

Met dat we wegreden dacht ik al, dis niet de route naar Monument Valley, volgens mij gaan we weer terug richting Needlles, maar nee zei mijn lief, echt niet schat, kiek moar, we rijden goed. OK, wijselijk mijn mond gehouden, ha ha. Na 5 km zei Hans, lijkt net of we weer terug gaan. (Oh ja joh), Ik denk het ook. Ahhh wat baalde die, hij dacht dat hij het zo goed had gedaan, zo goed had gekeken. Maar geen man overboord, niet druk om maken, we gaan lekker daar staan en morgen weer een stukje terug en op weg naar Monument Valley.  Biertje….

Vandaag weer vroeg opgestaan(6 uur) nadat we gisteren op tijd in ons nest lagen en we de avond te voren heerlijk de BBQ aan hebben gehad en na tijd hadden we ons eerste kampvuur.

Door een probleempje met de slang die ik er niet meer af kon krijgen ( maar met behulp van een aantal Amerikaanse mede campinggasten is dit uiteindelijk wel gelukt ) zijn we toch nog pas om half 9 vertrokken, en we moesten nog 211 mijl =339 km. rijden.

Vanaf Williams zijn we naar Monument Valley gereden, naar een schitterende camping ( uitgezocht door Marianne). 😊 Dit verliep vlotjes, en we waren rond 16:00 uur( in Utah is het een uur later dan in Arizona, nu 8 uur tijdverschil met Nederland) op onze nieuwe bestemming. Rustig gereden, tanken, koffie en een peuk natuurlijk onderweg.

We zitten hier prachtig gelegen tussen de rotsen en hebben zicht op een aantal  mooie monumenten van deze bekende streek.  De reis er naar toe was al een feestje. Zoooo mooiiii, onbeschrijfelijk, je zult het zien op de foto’s.

Hier zijn ontzettend veel cowboyfilms opgenomen, en als je hier 1x geweest bent heb je heel vaak een mooie herinnering als je het weer ziet op televisie. Maar dat is met heel veel dingen die je hier ziet, o.a. Las Vegas komt heuuuul vaak voorbij.

Dit gebied wordt beheerd door Navajo-indianen en ze zijn niet het vriendelijkste volkje dat er op deze aardkloot rond loopt. Maar aan de andere kant ook niet zo gek als je maar een paar stukjes land tot je beschikking krijgt terwijl ze heel Amerika voor zichzelf hadden.

Na een wasje gedraaid te hebben ( mot ook af en toe gebeuren ) en moi een stukje geklommen te hebben ( kan het niet laten 😊 ) , zijn we nu het eten aan het voorbereiden en de blog aan het schrijven.

Straks gaat het kampvuur weer aan en het vlees erop njamm njamm.

Morgen gaan we verder naar Moab.

Liefs Hans & Marianne

Foto's komen nog t.z.t. ......slechte verbinding :-(

1. Ronnie West:
    17 september 2019
    Fantastisch omgeving hier zal ik mij ook wel thuis vinden
    Lekker het wilde westen
    Geniet er samen van.