Dag 1 en 2

3 september 2019 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Hallo there folks

Hier zijn we dan met ons eerste verhaal wat betreft onze vakantie in Amerika.

Na een goede vlucht van bijna 10 uur , zijn we nu in Las Vegas.

Dit keer waren we beter uitgerust  na de vlucht dan in 2017, want we hebben nog een aantal uurtjes kunnen slapen.

Ik dankzij een slaaptabletje en Marianne gewoon zonder hulpmiddelen.

Ook hadden we het geluk dat we drie stoelen voor onszelf hadden, en dat scheelt echt een heel stuk.

Toen we in ons hotel aankwamen hebben we na ons ingecheckt te hebben iets gedronken en zijn we de strip opgegaan om iets te eten te scoren.

Na een lekkere vette hamburger en een nog vettere hotdog zijn we maar gauw weer terug gegaan naar het hotel, was zo druk daar en veel harde muziek. In het hotel nog een paar biertjes gedronken.

Biertje kost hier 8 dollar en een Corono 9 dollar, omgerekend is dat samen ongeveer € 15,30. Daarna was het ook echt einde oefening (waren toen al 24 uur op) en zijn we lekker gaan slapen.

Na een goede nachtrust waren we om 6 uur alle twee wakker en hebben na een heerlijke douche hier in het hotel een ontbijt genuttigd. De prijzen hier in Las Vegas zijn echt belachelijk hoog, ontbijt voor 2 personen met koffie is 50 dollar. Op de kamer staat een fles water maar die kost 9 dollar  voor 1 liter. We zijn dus maar even een supermarkt ingegaan voor water. Daar was het $  1,90 voor een liter.

Maar ja, dat wiste nwe eigenlijk ook wel een beetje, straks in de camper maar op water en brood ha ha.

Daarna zijn we de strip weer opgegaan en hebben daar twee sim kaarten gekocht bij T-mobile.

Nu hebben we onbeperkt data en free calls in Amerika. Dit moeten we straks wel hebben als we met de camper onderweg zijn voor evt. reserveringen of als we geen wifi op de campings hebben.

Daarna hebben we te voet de gehele strip bijna afgelopen.

Van ons hotel tot de wel bekende pawn shop dat op discovery te zien is.

De afstand in totaal was wel zo’n 10 km. al met al (ach was maar 41 graden).

Je kunt hier niet maar zo in een rechte lijn lopen om ergens te komen.

Je moet door de hotels / casino’s over bruggen over de weg zien dat je de weg vindt van waar je heen wilt.

Ons einddoel was de Stratosphere. Dit is het hoogste gebouw in Las Vegas, 350 meter hoog.

Met een geweldig uitzicht van 360 graden over Las Vegas en nog een paar kermisattracties on top of it. Gekkenwerk. Hier kun je wel heel Vegas overzien, hoe groot deze stad is, met al zijn buitenwijken, veel groter kan het bijna niet, ze zitten bijna tegen de bergen aan.

Toen was het onze bedoeling om met de monorail weer terug te gaan naar ons hotel.

Maar je raad het misschien al wel………net te laat voor de laatste rit home.

Toen maar weer terug naar de Stratosphere om na een paar heerlijk koude biertjes een taxi terug te pakken. Lopen ging echt niet meer. Marianne had al een paar blaren op de voeten te pakken.

Oh ja Marianne moes nog wel ff gokken, maar snapte er geen jota van. Weg 6 dollar…..

Nu zitten we lekker buiten bij het hotel met een koud biertje$$$$$$

Het is nu half 10 geweest en gaan we zo lekker naar onze kamer. Morgen weer een dag.

De bedoeling is om dan naar het Shelby museum te gaan en naar het hotel Mandelay Bay met een super groot Aquarium.

Tot morgen,

Liefs ons.

1. Carolien:
    Leuke foto's en verhaal!😎🍻😘
  2. Liesbeth:
    3 september 2019
    Geniet er lekker van enne die blaren....tja je moet ook niet op je slippers gaan wandelen🙈
  3. Remco:
    Geniet ervan beide 👍👍
  4. Demi:
    4 september 2019
    Leuk! 😊 mooie foto's!
  5. Astrid:
    5 september 2019
    Jeetje wat een mooie fotoos...amper op.reos en al zoveel moois gezien..wat kleurig allemaal...enjoyyyyyy en have funnnn...kuzzz oet groll