Hallo reisblogvolgers

28 september 2017 - Groenlo, Nederland

Dit wordt onze laatste reisblog voor deze reis. We zijn er ondertussen natuurlijk al weer zoals de meesten van jullie wel weten. De laatste dag van onze reis was niet om over naar huis te schrijven, dus schrijven we het hier maar op. S'morgens zijn we om 7 uur opgestaan op onze afreisdag. En na ons gedoucht te hebben en een kop koffie in het hotel te hebben gedronken, zijn we de stad ingelopen richting een ontbijtgelegenheid waarvan we het adres van een local hadden gekregen. Nou ja adres, hij heeft ons een hele plattegrond uitgetekend van Nordbeach de buurt waar we zaten met alle leuke dingen in de buurt qua eten en cultuur. Maar toen we de hoek om waren of zoals ze het in Amerika zeggen, one blok away, zagen we een tentje waar we ook een ontbijtje konden scoren. Hier maar lekker buiten gaan zitten in de zon en wat gegeten.

Toen we het op hadden hebben we de calorieën er maar meteen weer afgelopen. We zijn naar de meest bochtige straat in San Francisco ( Lombard Street) gelopen. Hier had je echt bijna een pikhouweel en touw nodig om hier naar boven te komen. Geen wonder dat hier de cable-car loopt, want tis bijna niet te doen om hier dagelijks naar boven te klimmen. Maar als je boven bent is de beloning groot. Je hebt een fantastisch uitzicht naar beneden en ziet dan pas hoe heuvelachtig San Francisco eigenlijk is. Veel van jullie zullen de scene's uit The streets of San Fransisco nog wel kennen waar de achtervolgingen met auto's centraal stond. Toen we weer een beetje opgedroogd waren zijn we via een andere weg weer naar beneden gelopen met zicht op de baai. Éénmaal weer terug op de hotelkamer hebben we de koffers verder ingepakt, uitgecheckt en onder gewacht op onze taxirit naar sfo airport. Hij was prima op tijd zoals ook de heenweg het geval was. Wel moesten we nog 5 andere hotels af om andere mensen op te halen die ook naar het vliegveld moesten. Hierbij zijn we door heel S.F. gekacheld en hebben ook de slechtere buurten van S.F. gezien. Veel zwervers, armoede en drugsverslaafden. Jammer van het bijna laatste beeld dat je van S.F. krijgt. Maar keihard de waarheid. De rest van de reis zal ik jullie besparen, want de terugreis duurt altijd twee keer zolang als de heenreis. Maar Marianne zal hier vast nog iets over te vertellen hebben:-). Dus laat ff beetje ruimte vrij.      Lekker Düvel !!!!

Het was weer een veel te lange reis, je bent ruim 24 uur onderweg, vanaf het opstaan in de ochtend tot de aankomst thuis, maar ja, je moet er wat voor over hebben. Veel douane controles, stuk of 10 x je paspoort laten zien enz. en veel in de rij staan wachten op de boarding en controles. Je bent net een varken wat in de rij staat voor de slacht. Het was weer een lange zit. Te smalle stoelen, te weinig beenruimte und soweiter. Dan maar een borrel (alleen maar heineken, jammerrrrr) erin, denk je dan. Kun je beter slapen. Niet dus. Film kijken, misschien wordt ik dan slaperig. Nope. Boek lezen dan maar, werkt ook niet, gordijnen gaan dicht en lampen uit (het is nacht). Dan maar ieders een flesje wijn (ca. 200 ml) besteld. Nu kunnen we vast slapen zo. Pfff, eten wordt geserveerd. Koffie na tijd. Nu slapen denk je dan. Nou mooi niet. Friemelen aan elkaar gaat hem ook niet worden in zo'n vliegtuig (lijkt ook raar). Gewoon wakker blijven en maar zien wat het gaat worden, das de enigste oplossing. Maar we hebben het overleefd. De terugweg is natuurlijk altijd minder, dan zit de vakantie er weer op. Helaas.

Nog even een feitje: we hebben 4157 km. gereden deze vakantie. En we hebben heel wat uurtjes doorgebracht om deze blog bij te houden. Dat was niet altijd even makkelijk in verband met het internet en ook vanwege de tijd die we er mee kwijt waren, maar hopen dat jullie het leuk vonden. Wij vonden het des al niet te min heel leuk om te doen, ook al was het alleen maar voor onszelf. Want we hebben zoveel gedaan in die 3 weken dat we het soms zelf allemaal even niet meer konden herinneren. Bedankt voor jullie aandacht en tot ????

Liefs Hans & Marianne

1. Carolien:
    29 september 2017
    Wij hebben genoten van jullie verhalen!
    Tot gauw 💋💋
  2. Astrid:
    30 september 2017
    Bedankt voor alle mooie verhalen..ook wij hebben er van genoten ...fijn dat jullie weer gezond thuis zijn in Groenlo
    Liefs Astrid en Marcel