Dag 13 en 14

18 september 2017 - Furnace Creek, California, Verenigde Staten

Hello there,

Hallo uit een unmundig hot Death Valley. Het is hier nu 22.00 uur en nog steeds bloedheet 35 graden en een hele warme wind.

Gisteren zijn we dus in Las Vegas gebleven. Na het ontbijt zijn we naar het zwembad vertrokken. De temperatuur was daar 35 graden. We hebben daar tot 15.00 uur aan het zwembad gelegen, afgewisseld met een duik in het zwembad, een bak koffie, en een peukje. Heerlijk, boekje erbij , een soort vakantie in een vakantie. Na een douche enzo. hebben we tegen 18.00 uur een taxi besteld en zijn we Vegas in gegaan. Wat een stad! Onvoorstelbaar dat een stad alleen is gebouwd voor het gokken. Het is hotel na hotel met alleen maar casino's. Glitter en glamour. Heb in de eerste de beste gokautomaat 5 dollar gegooid, maar was weggegooid geld. Snapte er ook niets van, ha ha. But I gambled! Na te hebben gegeten bij Hotel MGM, all you can eat (92 dollar voor 2 personen, wat slecht zeg. Eten was allemaal lauw) hebben we nog even rond gelopen en toen elkaar aangekeken en heel gauw weg hier. Lekker naar de camping, rust!

Vanmorgen om 7 uur opgestaan, gegeten en de route uitgestippeld. Om 10.30 uur weggereden richting Death Valley. Dit is ca. 280 km, ruim 3,5 uur rijden. Door prachtige landschappen van rotsen, bergen en eindeloze vlaktes en adembenemende uitzichten zijn we in Badwater aangekomen. Onderweg nog een kleine misstap gemaakt door de verkeerde route te nemen. We kwamen op een offroad weg , die eigenlijk alleen bestemd is voor een 4-wheel drive auto. En ja met een camper van ruim 10 meter is dit geen prettige weg. Gaten, bulten en steile hellingen. Na ongeveer 20 minuten werd de weg nog veel erger en konden we gelukkig draaien en zijn we omgekeerd. Als je daar vast komt te zitten, nou dan weet ik niet wanneer we waren gevonden. In het hele stuk in Death Valley zijn we maar zeer, zeer weinig mensen tegen gekomen. We zaten echt in the Middel of Fucking now where!!! Gelukkig de normale weg weer bereikt. Voor we weg gingen hadden we ook geen zin om te tanken. Wat achteraf niet zo handig was. Gelukkig kwamen we een tankstation tegen. Was ook hard nodig want de lamp begon nog net niet te branden van TANK LEEG! Zweet, zweet. De gehele weg was het bloedheet. De airco in de camper kon het niet aan, zo warm. Het kan hier oplopen tot ca. 54 graden. Nu was het denk ik ca. 40 graden. In Badwater aangekomen zijn we uitgestapt om een stukje de zoutvlakte op te lopen. We werden bijna gezoutstraald. Wat een hitte en gelukkig nog een stevige wind, zodat het nog te doen was. Denk dat we ongeveer 20 minuten daar hebben gelopen en ons koude flesje water was echt warm. Badwater is het laagste gedeelte van Noord-Amerika, het ligt 85,5 meter onder de zeespiegel. De plaats zelf bestaat uit een kleine poel ontstaan uit een bron vlak naast de weg. De grote hoeveelheid zout uit het omliggende bekken zorgt ervoor dat het water in de poel niet drinkbaar is, vandaar de nam Badwater. Er is ook weinig leven te bekennen daar.

Daarna onze weg vervolgd naar onze bestemming. We hebben vanmorgen een hotel geboekt in Furnace creek in Death Valley. We dachten we doen eens gek en omdat we zo 1,2,3 geen Rv park konden vinden. Ruime kamer met 2 x een 2 - persoonsbed. we kunnen dus wisselen vannacht. Voor het eten nog even nog het balkon gezeten , maar wat een hitte zeg, Om 20.00 uur was het nog 33 graden. Hier wil je echt niet wonen. Ongelofelijk. We hebben net de weerberichten gekeken en vanavond koelt het af om 00.00 uur naar 30 graden. Morgenvroeg om 7.00 uur 24 graden en daarna gaat het in rap tempo weer naar de ruim 40 graden

Na het eten, weer een all you can eat diner, weer lauw eten, wel veel goedkoper. Een ezel stoot zich geen........ ja ja ja, we weten het!

Morgenvroeg gaan we richting Yosemite park. tenminste is de bedoeling. Maar dat is 7,5 uur rijden. Dus das best een end. We gaan ons nog beraden.

Je hoort het morgen weer.

Liefs Hans & Marianne

1. Alies:
    19 september 2017
    Hoi hoi
    Hier is het 15 graden en regent het: Herfst!
    Nogal een verschil!
    Liefs, Mam